Broadcasting Board of Governors (BBG) and Oath being sued

(Source: iMediaEthics via Dan Robinson)

Carter Page, a former adviser to then presidential candidate Donald Trump, is suing Oath, the parent company of Yahoo News and the Huffington Post, [as] well as the Broadcasting Board of Governors, which runs Radio Free Europe/Radio Liberty. The lawsuit results from news stories about his alleged ties to Russia; he calls the articles “highly damaging” and “life-threatening.”
Specifically, Page is suing over a Michael Isikoff article for Yahoo News, which he calls “perhaps the most dangerous, reckless, irresponsible and historically-instrumental moments in modern-day sensational crime story journalism.”

Isikoff’s Sept. 2016 article reported, based on “multiple” anonymous sources, that “U.S. intelligence officers” were trying to figure out if Page had “opened up private communications with senior Russian officials.”[…]

The lawsuit is uploaded here.[…]

Click here to read the full article and comment at iMediaEthics…

Spread the love