Tag Archives: Radio Free Asia

Radio Waves: Keeping CA Wildfires at Bay, 50 Years of KNOM, 24-Hour Saudi Radio Urdu Service, New Comms for Navy Subs, and North Korea Cracks Down on TV

Radio Waves:  Stories Making Waves in the World of Radio

Because I keep my ear to the waves, as well as receive many tips from others who do the same, I find myself privy to radio-related stories that might interest SWLing Post readers.  To that end: Welcome to the SWLing Post’s Radio Waves, a collection of links to interesting stories making waves in the world of radio. Enjoy!

Many thanks to SWLing Post contributors Peter Abzug, David Iurescia, and Dan Robinson for the following tips:


How A Group Of Dedicated Volunteers Are Keeping California’s Wildfires At Bay (NPR)

The Los Angeles Fire Department depends on help from amateur radio volunteers when fire threatens communications infrastructure. NPR looks at how ham radio operators are keeping residents safe.

50 years of KNOM Radio Mission (KNOM)

Whether you’ve been with us since the beginning, or you’re just getting to know us: it’s you, and your faithful support, that has made KNOM America’s oldest Catholic radio station. Thank you!

KNOM has been broadcasting in Western Alaska since July 14th, 1971, when the station could first be heard in Western Alaska.

The continuing mission has been possible only by the hard work, sacrifice, dedication, and love of thousands of people: our staff and volunteers, listeners and community members, and thousands of loyal benefactors across the nation who keep the lights on and the transmitters running. KNOM stands on their shoulders.

[…]Fifty years into KNOM’s history, the radio station is deeply embedded in Western Alaska. As we look to the future, KNOM’s vision is to one day be ‘taken over’ by the region – existing entirely for, and by, Western Alaskans. As the very first song ever played on KNOM – “We’ve Only Just Begun”, by The Carpenters – proclaims, the mission is just getting started.

KNOM continues to live out its values each day – as it has for five decades – as a friend and companion offering respectful service based on Catholic ideals. It is centered on the four cornerstones of the mission: Encountering Christ, Embracing Culture, Empowering Growth, and Engaging the Listener.

KNOM continues in sharing God’s love for Western Alaska through embracing its strength and beauty and being invested, long-term, in the growth of the region.

By engaging each listener with respect and companionship, KNOM hopes to amplify stories of hope, courage, and resiliency in Western Alaska.

Click here for stories and features on the KNOM 50th Anniversary Page. 

Saudi Radio To Launch 24-Hour Urdu Transmission (Bol News)

JEDDAH: The Saudi Radio plans to launch test transmission of a 24-hour Urdu service from the middle of September 2021, while the services will be formally launched on September 23, a Saudi official said.

The transmission will include programmes on Islam, the holy Quran, Ahadis and historical and world affairs.

Saudi Broadcasting Authority deputy chairman Faisal Ilyafi said this, while talking to a delegation of the Pakistan Journalists Forum (PJF).

The world transmission was started from the holy city of Makkah in September 1950 with a 15-minute slot for the Urdu programme, he said, and stressed that it is the need of the hour to face challenges and keep ourselves abreast of the changes in media.

The Saudi Urdu transmission has decided to continue its transmission on social media, such as Instagram, Facebook, YouTube, FM, Shortwave, Satellite, and Twitter, he added.

Saudi Crown Prince Mohammed bin Salman has given approval to the project under the supervision of Media Minister Dr Majid bin Abdullah Al Qasabi, he said, adding that the Saudi Information Ministry has also made several other languages part of the project.

The deputy chairman said any language has a supreme significance to disseminate news-cum-events, that’s why many foreign languages such as Russian, Spanish, Japanese, Hebrew and Chinese would be part of the transmission.[]

Communication Breakdown: Navy Submarines Need a New Way to Talk to Each Other (The National Interest)

Sea water diminishes the power of electrical transmission, challenges identified many years ago by the Navy and some of its partners who have been working on under communication for decades such as Northrop Grumman.

As Navy innovators work intensely to pioneer new methods of undersea communication, many might wish to reflect upon the decades of technical challenges associated with bringing any kind of undersea real-time connectivity to submarine operations. Historically, certain kinds of low-frequency radio have enabled limited degrees of slow, more general kinds of communication, yet by and large submarines have had to surface to at least periscope depth to achieve any kind of substantial connectivity.

The advent of new kinds of transport layer communications, coupled with emerging technologies woven into unmanned systems, are beginning to introduce potential new avenues of data processing and transmission intended to bring greater degrees of real-time undersea data transmission to fruition.

Sea water diminishes the power of electrical transmission, challenges identified many years ago by the Navy and some of its partners who have been working on under communication for decades such as Northrop Grumman. Northrop’s efforts date back to the World War II era and, along with the Navy and other industry contributors, helped pioneer the innovations that helped adapt RF communications architecture to sonar today. Considering this history, there are some interesting synergies woven through various elements of undersea warfare radio communications.

A 2014 essay by Carlos Altgelt, titled “The World’s Largest “Radio” Station,” details some of the historic elements of how the U.S. Navy pursued Extremely Low Frequency (ELF) undersea connectivity. Through its discussion of low-frequency ELF connectivity, the essay explains the technical challenges associated with undersea communication, which seem to align with how Northrop Grumman innovators describe how undersea communications will need to largely evolve in the areas of acoustics and optics.

As Altgelt notes: “As a result of the high electrical conductivity of sea water, signals are attenuated rapidly as they propagate downward through it. In effect, sea water ‘hides’ the submarine from detection while simultaneously preventing it from communicating with the outside world through conventional high-frequency radio transmissions. In order to receive these, a submarine must travel at slow speed and be near the surface, unfortunately, both of these situations make a submarine more susceptible to enemy detection.”[]

North Korean capital cracks down on illegal TVs to prevent access to South Korean broadcasts (RFA via the Southgate ARC)

Each Pyongyang household must report the number of TVs they own, and they face stiff punishments for hiding them

North Korea has ordered residents of the capital Pyongang to report the number of televisions in each household to stop them from watching banned shows from prosperous, democratic South Korea, sources in the country told RFA.

In North Korea, access to media from the outside world is strictly controlled, and TVs and radios are manufactured to only pick up domestic channels and must be registered with the authorities. But residents do find ways to access South Korean signals, either by using foreign televisions or modifying domestic ones.

Getting caught during routine inspections with a TV that can pick up illegal signals is a punishable offense. Residents with more than one television hide their illegal TVs during inspections, only to bring them out again to watch Seoul’s latest hot drama or variety show, former residents told RFA.

Authorities are aware of the deception and have issued a directive that every household in the city declare to their local neighborhood watch unit how many televisions they have.

“Residents are trying to hide them, but the judicial authorities are trying to find them. They are looking for TVs that can get South Korean TV channels in addition to the ‘official’ channels,” said a resident of Pyongyang, who requested anonymity for security reasons.

“Everyone knows that in Pyongyang, South Korean TV signals can be picked up in various areas,” the source said. He mentioned the Mangyongdae and Rangrang districts in the center of the city of 2.8 million.

In these areas the residents have been known to have two or three televisions in their homes, so they can watch the legal channels during inspections and watch South Korean broadcasts in secret,” the source said.

The source said that residents have developed clever ways to hide their illegal TVs.

Read more from this very interesting Radio Free Asia article:
https://www.rfa.org/english/news/korea/tv-05252021155129.html


Do you enjoy the SWLing Post?

Please consider supporting us via Patreon or our Coffee Fund!

Your support makes articles like this one possible. Thank you!

Spread the radio love

Radio Waves: Media Network Returns, Pack Seeks Lasting Control, Airtime on ex-DW relay station, and KCRW Berlin Signs Off

Radio Waves:  Stories Making Waves in the World of Radio

Because I keep my ear to the waves, as well as receive many tips from others who do the same, I find myself privy to radio-related stories that might interest SWLing Post readers.  To that end: Welcome to the SWLing Post’s Radio Waves, a collection of links to interesting stories making waves in the world of radio. Enjoy!

Many thanks to SWLing Post contributors Jonathan Marks, Kim Elliott, and Dennis Dura for the following tips:


Media Network Returns Jan 1st, 2021 (Critical Distance via Vimeo)

Media Network returns for a second series. Premieres here on Vimeo Friday January 1st 2021. In the meantime, how many faces do you recognise?

Trump Appointee Seeks Lasting Control Over Radio Free Europe, Radio Free Asia (NPR)

Michael Pack’s stormy tenure over the federal agency that oversees government-funded broadcasters abroad – including the Voice of America – appears to be coming to a close. Yet President Trump’s appointee has sparked an internal outcry by taking bold steps to try to cement his control over at least two of the networks and to shape the course of their journalism well into the Biden administration.

Pack, the CEO of the U.S. Agency for Global Media, also serves as chairman of the boards of Radio Free Europe/Radio Liberty and Radio Free Asia. Pack and the members of the boards have now added binding contractual agreements intended to ensure that they cannot be removed for the next two years. Pack stocked those boards with conservative activists and Trump administration officials, despite a tradition of bipartisanship.

In other words, although President-elect Joe Biden has already signaled he intends to replace Pack as CEO of the parent agency soon after taking office next month, Pack would maintain a significant degree of control over the networks. Pack and USAGM declined requests for comment.

NPR has reviewed the language of the contracts, which have yet to be signed by the new presidents of the two networks – both of whom were appointed by Pack this month. The Radio Free Europe/Radio Liberty contract was slated to be approved on Wednesday but appears to have been withdrawn from consideration after internal objections and inquiries from Congressional aides, NPR and other media. It is unclear what the future holds for the initiative from Pack.[]

Click here to download the RFE/RFA protest letter.

Sri Lanka to sell airtime on ex-DW relay station to Encompass Digital Media (Economynext)

ECONOMYNEXT – Sri Lanka has agreed to sell airtime on a former Deutsche Welle relay station in Trincomalee in the North East of the island to UK based Encompass Digital Media Services, London.

Germany’s DW built the relay station in Sri Lanka in 1980 for mainly for international shortwave (HF) broadcasting. It also has a medium wave transmitter for South Asia.

The station was given to state-run Sri Lanka Broadcasting Corporation in 2012.

The rise of television and the internet had made international broadcasts more accessible, though SW retains audiences in many countries.

London based Encompass Media has proposed to transmit shortwave and mediumwave programs from the station. It has offered to pay 49,000 dollars and 16,000 dollars a month for the airtime.

The Cabinet of Ministers had approved the proposal in November 2020. (Colombo/Dec29/2020)[]

America’s voice goes silent in Berlin as last US radio station closes (Politico)

BERLIN — American radio is a Berliner no more.

The postwar American presence on Berlin’s airways that began in the summer of 1945 when the city was still digging itself out of the rubble of World War II ended this month as the last U.S. radio station in the German capital ceased operation. For years, the station, known in its final iteration as KCRW Berlin, offered listeners a daily helping of local English-language news and eclectic music.

The idea behind the station was to deliver Berliners a dose of unfiltered Americana and to serve as a transatlantic bridge. Even in an era of podcasts, the offering found a loyal if small audience, from daily commuters to American expats.

“It’s a sad moment embodying the end of a tradition,” Anna Kuchenbecker, a member of KRCW Berlin’s board, said, blaming the shutdown on the pandemic. KCRW Berlin was operated in partnership with a California public radio affiliate with the same call sign. The economic fallout of the coronavirus forced the U.S. station to make steep cuts, including layoffs.

The closure comes at a time of deepening estrangement between the U.S. and Germany following years of Donald Trump’s attacks on Berlin. The longtime allies have recently been at odds across a range of issues, from climate policy and trade to foreign policy.

KCRW Berlin wasn’t eligible to receive any of the billions in broadcast fees the German government collects in order to finance domestic public television and radio. Former station officials say it would have been up to KCRW in California and NPR, which is partly funded by the U.S. government, to save the Berlin operation.

“The pain that we are feeling with KCRW Berlin going away is something that is not necessarily felt in the U.S.,” the station’s program director Soraya Sarhaddi Nelson said.

But even in its home city, the station’s death received little attention; Berlin media barely took notice of KCRW’s shuttering or what it signified, noting the move only in passing.[]


Do you enjoy the SWLing Post?

Please consider supporting us via Patreon or our Coffee Fund!

Your support makes articles like this one possible. Thank you!

Spread the radio love

Radio Waves: AM TX Sites Now Prized Real Estate, New Leaders for RFE/RL, New EU Cars Will Have DAB, and North Korean Fisherman Pays Ultimate Price for Listening to Radio

Radio Waves:  Stories Making Waves in the World of Radio

Because I keep my ear to the waves, as well as receive many tips from others who do the same, I find myself privy to radio-related stories that might interest SWLing Post readers.  To that end: Welcome to the SWLing Post’s Radio Waves, a collection of links to interesting stories making waves in the world of radio. Enjoy!

Many thanks to SWLing Post contributors Tracy Wood, Michael Bird, Michael Guerin, Mike Terry and the Southgate ARC for the following tips:


AM Radio Transmitter Sites Now Valuable Real Estate for Logistics Industry (Transport Topics)

The familiar real estate adage “location, location, location” rings true these days for huge tracts on the outskirts of major cities — sites that for decades housed AM radio towers but that today command top dollar as e-commerce fuels rising demand for new warehouses and logistics centers.

Look no further than the $51 million sale of a five-acre parcel in Queens, N.Y., where an AM radio station will eventually abandon its existing tower and transmitter site, and move it.

New York radio station WFME’s owner, Nashville, Tenn.-based Family Radio, sold its AM transmitter site to Prologis, a San Francisco developer that specializes in building warehouses for companies looking to expand final-mile capability.

This property is situated near the Long Island Expressway, the Brooklyn-Queens Expressway, the Queens-Midtown Tunnel, and La Guardia and JFK airports. The spot’s current value as a logistics hub far outstrips its importance to a broadcast outlet that didn’t register in New York’s most recent radio ratings book.

“Long term, we see this as a strategic move that adds to our growing footprint of high-quality logistics space that offers quick and easy access to consumers.” said Jeremiah Kent, Prologis senior vice president of value added investments. “In one of the most densely populated markets in the world where demand for logistics real estate is high and land is scarce, Prologis is well-positioned to respond to the acceleration of e-commerce and consumers’ expectation for same- and next-day delivery services.”

The rising value of these locations is being driven by changing consumer habits and rapid technological evolution. Sites on the edge of town that in radio’s heyday were cheap and plentiful can now house vital links in a supply chain propelled by technology that was hard to imagine back in AM’s early days.[]

USAGM CEO Names New Leaders for RFE/RL, OCB (VOA)

WASHINGTON – The U.S. Agency for Global Media announced that former VOA journalist Ted Lipien will return to run Radio Free Europe/Radio Liberty and Jeffrey Scott Shapiro, the current acting director at the Office of Cuba Broadcasting, will become director.

The appointments follow USAGM CEO Michael Pack’s December 9 announcement that former Voice of America director Robert Reilly would return to lead that network.

Lipien joined VOA in 1973 and worked as the chief of the Polish language service and later as a senior news and marketing executive until 2006. For 10 years, Lipien worked in Munich and Prague as the Eurasia regional marketing director, helping VOA and RFE/RL place programs on stations across the region. In an announcement sent to staff, he recalled listening to Radio Free Europe while growing up in communist Poland.

“I’m honored, and humbled, to be entrusted with helping this storied organization continue to break the hold of censorship and give voice to the silenced,” he wrote.

Since leaving U.S. broadcasting, Lipien has been a vocal critic of VOA’s and USAGM’s previous leaders. He has also defended Pack’s tenure as CEO, saying Pack has focused on correcting long-running issues of bias and mismanagement at the networks.

Radio Free Europe/Radio Liberty is a nonprofit multimedia broadcasting organization funded by U.S. Congress grants. Based in Prague, it serves as a surrogate media source in 27 languages, mostly in places where a free press remains either banned or not fully established.

Jeffrey Scott Shapiro has been with the Office of Cuba Broadcasting since July 2017. In announcing Shapiro’s new position, Pack cited his deep connections to local communities in South Florida and his track record in producing objective news.

“Transmitting objective news and information to the island plays a critical role in moving toward a free Cuba, and it is a privilege to be a part of such an important mission,” Shapiro wrote in a published statement.

The Office of Cuba Broadcasting oversees Radio and Television Marti, based in Miami, Florida. The network provides news, information and analysis to the people of Cuba via satellite television and shortwave radio, as well as flash drives, DVDs and text messages.

Pack was confirmed by the Senate as CEO in June with a three-year term and fired several news executives upon his arrival. He later declined to testify before a House of Representatives panel examining his decisions at the agency, including his decision to fire the heads of RFE/RL, Radio Free Asia and OCB, and replace their boards. The then-director of VOA, Amanda Bennett, resigned two days before Pack joined the agency.

Last month a federal judge granted a preliminary injunction prohibiting Pack and other USAGM officials from interfering with the editorial independence and First Amendment rights of journalists at VOA and other networks they oversee. The ruling still allows Pack to appoint leaders of those news networks to oversee them.

The November 20 court order prohibits the CEO and other defendants from communicating directly with journalists at the networks without the consent of their directors. The order is part of a lawsuit filed by five USAGM officials whom Pack placed on administrative leave in August. The suit accuses Pack and his political appointees of unlawful actions and of violating the First Amendment and a statutory firewall set up to ensure editorial independence. Pack has said the lawsuit is “without merit” and that all of his and his team’s decisions and actions are “correct and lawful.”

Earlier this month, a federal office set up to protect whistleblowers ordered USAGM to investigate allegations of wrongdoing by its own top officials.[]

All new car radios to have digital terrestrial radio (Southgate ARC)

From today, people purchasing new passenger vehicles across Europe will be able to benefit from the advantages of digital radio – greater choice, clearer audio and enhanced data services.

Article 113, Annex XI in the EECC states that “Any car radio receiver integrated in a new vehicle of category M* which is made available on the market for sale or rent in the Union from 21 December 2020 shall comprise a receiver capable of receiving and reproducing at least radio services provided via digital terrestrial radio broadcasting”.

The regulation applies to all EU member states – regardless of the status of DAB in each country.

Despite the impact of Covid-19, Germany, France, the UK, Italy and Denmark have already introduced laws mandating digital terrestrial radio in cars and other countries are expected to follow shortly.

In the first half of 2020, over 50% of new cars sold in Europe included DAB+ as standard – a number that is expected to reach 100% by the end of 2021 as DAB+ adoption continues to grow across Europe.

More information and regular updates on the EECC directive and its implementation across Europe is available on the WorldDAB EECC factsheet.

*Motor vehicles with at least four wheels designed and constructed for the carriage of passengers

https://www.worlddab.org/news

North Korean fisherman publicly executed for listening to foreign radio (The New Daily)

A North Korean fishing boat captain has been publicly executed for listening to banned foreign radio stations while at sea.

The man, only known by his surname Choi and said to have been in his 40s, was killed by firing squad in front of 100 boat captains and fisheries executives, according to a Radio Free Asia report.

Choi, who owned a fleet of more than 50 ships, is thought to have been turned in by a crew member after they turned against him.

According to the RFA report, Choi ultimately confessed to authorities and was charged with “subversion against the party”.

“In mid-October, a captain of a fishing boat from Chongjin was executed by firing squad, on charges of listening to Radio Free Asia regularly over a long period of time,” a North Korean law enforcement official told RFA.

“They publicly shot him at the base in front of 100 other captains and managers of the facility’s fish processing plants. They also dismissed or discharged party officials, the base’s administration and the security officers who allowed Choi to work at sea.”

The network said the fishing boat captain began his habit of tuning into foreign radio stations, including RFA, while serving as a radio operator in the military. He had listened to RFA – a US-government funded network that broadcasts in Korean – for 15 years.

“The security authorities decided then that the time to re-educate him had long past, so they executed him by firing squad,” the source said.

“It seems that the authorities made an example out of Choi to imprint on the residents that listening to outside radio stations means death.”[]


Do you enjoy the SWLing Post?

Please consider supporting us via Patreon or our Coffee Fund!

Your support makes articles like this one possible. Thank you!

Spread the radio love

Taiwanese man faces charges for broadcasting uncensored news to listeners in China

(Source: Radio Free Asia)

A Taiwanese businessman is scheduled to face trial in Thailand’s northern Chiang Mai city next week on charges that he illegally hosted a radio station that broadcast uncensored news to listeners in China, amid claims that Beijing pressured Thai authorities to shut down the station.

The June 19-20 hearing at the Chiang Mai provincial court comes more than five months after Chiang Yung-hsin, 52, was indicted on charges of setting up the station without a permit for Sound of Hope (SOH), a San Francisco-based radio network that was founded by Falun Gong, a religious movement banned in China, according to court documents.

Chiang, who could be jailed for up to five years if convicted, denies the charges, saying the broadcasting facility was set up by his tenants.

“I did not set up any radio station, but friends used the premises I rented to set up transmitters,” Chiang told BenarNews, an RFA-affiliated online news service, in a brief interview in Bangkok through an assistant while denying the charges against him.

Chiang’s attorney was not available for comment. Prosecutors and Chiang’s defense team are scheduled to present their cases over the two-day hearing.

Sound of Hope Radio is a public network that broadcasts news to China through shortwave radio signals in nearby countries, spokesman Frank Lee said.

Lee alleged that the Thai government pressured Chiang, who was not aided by a translator, to sign documents pleading guilty at the time of his arrest. He also alleged that Thai officials were pressured by the Chinese government.

“Giving in to the pressure from Beijing to suppress free press is not good for Thailand and its people,” Lee told BenarNews.

“Mr. Chiang is a volunteer for SOH, he didn’t do this for his own gain. We urge the Thai government to free Mr. Chiang so that he can return to Taiwan to his wife and two children.”

But Thai officials flatly rejected the claims.

“Thai law enforcement arrested Chiang without any pressure from the Chinese,” a Thai security official, speaking on condition of anonymity, told BenarNews.

In August 2018, officials shut down the shortwave radio station broadcasting from property that Chiang rented in Chiang Mai, and arrested him on Nov. 22, 2018. He was released on bail three days later but ordered to remain in Thailand.

Police filed the charges against Chiang alleging that he violated the Radio Communications Act and the Broadcasting and Television Business Act, both of which carry a sentence of up to five years if convicted because he did not have the necessary permission or license to operate, according to various sources.

“The Thai justice system is handling this case,” Busadee Santipitaks, spokeswoman for the ministry of foreign affairs, told BenarNews when asked for comment.

Protests against prosecution

In January, press freedom group Reporters Without Borders (RSF) spoke out against Chiang’s arrest.

“This totally unjustified arrest deals a new blow to the freedom to inform in Thailand and penalizes Chinese listeners who count on this radio station for information that circumvents censorship,” RSF said in a news release at the time.

“We call on the Thai authorities to stop abetting Beijing’s operations against opposition media outlets and to drop charges against Chiang.”

RSF said it has learned that the Chinese government pressured the Thai authorities to shut down the radio station.

Paris-based RSF said Thai officials took the action after receiving a complaint from a “mysterious witness” who claimed to have seen a 30-meter (100-foot) antenna being erected at the site.

SOH insisted that no antenna was constructed because it is not needed for shortwave broadcasting and denied any involvement in “illegal broadcasting,” according to RSF.

U.S.-based Freedom House had also spoken out against Chiang’s arrest. It said the Thai government took advantage of his limited knowledge of the language and “deceived Chiang into what amounted to signing a confession.”

“This is not the first time Beijing has pressured Asian governments to crack down on SOH broadcasts,” Freedom House had said in a recent update of press freedom news related to China published on its website. “In 2011, two men in Vietnam were jailed for broadcasting content into China, and Indonesian authorities attempted to shut down SOH affiliate Radio Era-baru, which transmitted programming to local Chinese communities in Southeast Asia.”

Lee said the SOH broadcasts were needed.

“SOH believes shortwave broadcasting to China is very critical to the people in there to learn about truthful and accurate news in China and around the world,” Lee said. “The Chinese communist regime constantly censors news on its human rights violations, religious persecution and objective news from around the world.”

Founded in 1992 in China’s northeast, the Falun Gong spiritual movement gained increasing influence as the fastest growing religion in the PRC and overseas over the next seven years. In 1999 the Chinese government at the orders of then President Jiang Zemin began a harsh and sometimes deadly crackdown on the sect, dragging practitioners from their homes and sending them to detention centers.

Outside of China, the movement was considered harmless and continued to flourish. It is often cited as an example of religious persecution in China, with practitioners and allied religious freedom advocates holding protests in major cities to bring attention to the situation faced by Falun Gong believers in the PRC.

Click here to read the full story at RFA News.

Spread the radio love

Broadcasting Board of Governors (BBG) rebranded as U.S. Agency for Global Media (USAGM)

(Source: BBG/USAGM Press Release)

WASHINGTON, Aug. 22, 2018

John Lansing (Source: BBG)

Effective immediately, the Broadcasting Board of Governors (BBG), an independent U.S. government agency that employs thousands of talented journalists, storytellers, and media professionals, is now the U.S. Agency for Global Media (USAGM).

The U.S. Agency for Global Media is a modern media organization, operating far beyond the traditional broadcast mediums of television and radio to include digital and mobile platforms. The term “broadcasting” does not accurately describe what we do. The new name reflects our modernization and forward momentum while honoring our enduring mission to inform, engage and connect people around the world in support of freedom and democracy.

We recognize the overdue need to communicate the evolving, global scope of our work as well as our renewed, urgent focus on the agency’s global priorities, which reflect U.S. national security and public diplomacy interests. USAGM is an independent federal agency that provides accurate, professional, and objective news and information around-the-globe in a time of shifting politics, challenging media landscapes, and weaponized information. Our identity and name will now address these realities.

The decision to change our name was a result of thorough research and extensive consultation with numerous internal and external stakeholders, including the BBG Board of Governors, agency staff and leadership at all levels, the five networks, Congress, the Administration, and interagency colleagues.

As with the BBG, the U.S. Agency for Global Media encompasses five networks: the Voice of America (VOA), Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL), the Office of Cuba Broadcasting (Television and Radio Martí), Radio Free Asia (RFA), and the Middle East Broadcasting Networks (MBN). These networks collectively reach an unduplicated weekly audience of 278 million people in 59 languages and in more than 100 countries. Insulated by a firewall from political influence, these networks will continue to deliver truth and professional journalism to people living in some of the world’s most closed societies.

Now more than ever, people around the world need access to the truth. USAGM continues to tell the truth, and illuminate the world like no other news organization in the world.

Video: Lansing On USAGM

Click here to view on YouTube.

Learn more about U.S. Agency for Global Media 

For more information

Nasserie Carew

US Agency for Global Media Public Affairs

202-203-4400

publicaffairs@bbg.gov

Spread the radio love

BBG sets five-year goals

(Source: Radio World via Richard Langley)

BBG Sets Itself a Series of Five-Year Goals

Agency points to security, need to keep pace with changing media landscape

The Broadcasting Board of Governors has a definite goal for the next five years — advance America’s national interests, work in tandem with the current administration’s national security strategies, and keep its networks up to speed with the way the media landscape has changed.

The board, known widely as BBG, recently released its 2018–2022 Strategic Plan titled “Information Matters: Impact and Agility in U.S. International Media.” The plan was presented to the board during the group’s March board meeting in Washington.

“This plan is a comprehensive roadmap for moving the agency forward in the next five years, including significantly increasing our audience reach,” said BBG Chief Executive Officer and Director John F. Lansing.[…]

Click here to read the full article at Radio World.

Spread the radio love

“Go after North Korea with sanctions and short-wave radio”

(Source: Yahoo News)

Key GOP Lawmaker: Go after North Korea with sanctions and short-wave radio

WASHINGTON — House Foreign Affairs Committee Chairman Ed Royce, R.-Calif., called Wednesday for tough new sanctions on Chinese banks that do business with North Korea. Royce also said the Stalinist regime in Pyongyang has been losing its totalitarian grip on a population increasingly getting information from short-wave radio and contraband South Korean movies.

Royce said in an interview with Yahoo News on Sirius XM POTUS Channel 124 that he had met with a top North Korean defector who played up the impact of communications from the outside world as a way to pressure the government of Kim Jong Un.

“He told me that the one thing really shaking the resolve of people across North Korea is the information that’s coming in on two short-wave [radio stations] run by defectors,” Royce said. “They’re telling people what’s really going on in North Korea and in the outside world.”

The defector, Royce recalled, said, “You should help amp that up and get that all across the country.”

Voice of America and Radio Free Asia — descendants of Cold War-era information warfare — currently broadcast 10 hours per day of short- and medium-wave radio into North Korea, according to a congressional aide. And Congress doubled their Korean-language programming for the year ending Oct. 1 to $6 million, where it will stay for the next fiscal year, the aide said.[…]

Continue reading at Yahoo News…

Spread the radio love